سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیــرِ سفــر

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مقدمه؛ سیرِ سفر

ما در سفرنامه سیرِ سفر راه‌های مهاجرتی رو بررسی می‌کنیم و جاذبه‌های کشورهای مختلف برای زندگی رو معرفی می‌کنیم. نویسنده‌های سیرِ سفر گروهی از هم‌قطارهای قدمی هستند که اینجا دور هم جمع شدند تا تجربه‌هاشون رو در اختیار خوانندگان و علاقه‌مندان قرار بِدن. دیروز دانشجوی رشته‌های گردشگری بودیم و امروز هرکدوم زیر چتر این رشته جذاب گوشه‌ای از دنیا مشغول کسب تجربه در حوزه گردشگری و مهاجرت هستیم.

جاذبه‌های گردشگری و امکانات بی‌نظیر رفاهی بعضی کشورها، باعث شده سفر یا زندگی تو این کشورها به رویای خیلی از جوونای ایرانی تبدیل بشه. برای همین ما تصمیم گرفتیم شما رو با فرهنگ این کشورها، جاذبه‌های گردشگری، راه‌های دریافت ویزا یا حتی بهترین راه‌های مهاجرت به این کشورها آشنا کنیم.

بعد از اینکه مقصد سفر یا مهاجرت شما مشخص شد، باید مقدمات سفر رو بچینید. بسته به مقصد شما باید برای ویزا اقدام کرد. بعضی کشورا ویزا می‌خواد که گاهی به سختی به دست میاد، بعضیای دیگه هم به‌طور کل ویزا نمی‌خواد و تنها با گذرنامه میشه وارد خاک اون کشور شد. مثلا برای سفر به کشوری مثه هلند باید دوبار تجربه سفر به کشورهای حوزه شنگن داشته باشید و از طرف دیگه سفر به ترکیه ویزا نمی‌خواد!

با آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ کشور مقصد میشه لذت بیشتری از سفر برد و با مردم اون کشور بهتر ارتباط برقرار کرد. البته دونستن بعضی از هنجارها و بایدها باعث میشه شما پیش از سفر بدونید که در بزنگاه چه عکس‌العملی نشون بدین؛ اینکه باید به راننده تاکسی، گارسون یا کارمند هتل انعام بدید یا نه، دست‌دادن به شهروندای کشور مقصد احترام محسوب میشه یا جسارت و گستاخی و امثال این موارد.

شاید هدف از سفر فقط دیدن جاذبه‌های گردشگری منطقه نباشه و شما دوست داشته باشید اونجا رو محل زندگی خودتون قرار بدید، حالا نه تنها باید به گرفتن ویزا فکر کنید، بلکه باید به فکر راه مهاجرت هم باشید؛ به این معنا که برای هدف مهاجرت یکی از راه‌ها رو مثه ادامه تحصیل یا کار انتخاب کنید و با شرایط هرکدوم آشنا بشید.مهاجرت