سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیــرِ سفــر

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال

مدتیه که سوالات زیادی ازم میشه در مورد این که چطور میتونیم اقامت کانادا رو از طریق مهاجرت کاری به دست بیاریم. برای مهاجرت کاری به کانادا راه های مختلفی وجود داره اما مهم ترین و متداول ترین شیوه مهاجرت به کانادا از طریق کار برنامه اسکیل ورکر این کشوره که توسط دولت کانادا و به منظور جذب نیروی کار ماهر خارجی طراحی شده. برنامه اسکیل ورکر skilled worker  کانادا خودش به چند دسته مختلف تقسیم میشه که یکی از اونها برنامه اسکیل ورکر فدرال کاناداست.

برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا چیست؟

برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا به نیروی کار ماهر خارجی این امکان رو میده تا بتونن از طریق مهارت خودشون اقامت دائم کشور کانادا رو بگیرن. دولت کانادا سیستمی تحت عنوان اکسپرس اینتری Express Entry رو ایجاد کرده که افراد واجد شرایط میتونن تو این سیستم ثبت نام کنن و با ارائه مدارک مورد نیاز شانس خودشون رو برای مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال امتحان کنن. احتمالا می پرسین که چه افرادی واجد شرایط این برنامه هستن.

شرایط مورد نیاز برای برنامه اسکیل ورکر کانادا

برای این که واجد شرایط این برنامه باشین باید بتونین یک سری الزامات از پیش تعیین شده رو برآورده کنین:

1- باید حداقل یک سال سابقه کاری تو حوزه تخصصی خودتون داشته باشین و شغل شما باید جزو مشاغل مورد تایید کشور کانادا باشه

2- باید بتونین مهارت خودتون رو در زبان انگلیسی یا فرانسوی اثبات کنین که برای انجام این کار نیاز دارین تا به سطح 7 معیار زبان کانادایی CLB برسین

3- باید حداقل مدرک دیپلم دبیرستان رو داشته باشین

حالا اگه واجد شرایط اولیه هستین میتونین به مرحله ثبت نام در اکسپرس اینتری وارد بشین و مدارک خودتون رو بارگذاری کنین. تازه از اینجا به بعد کار اصلی شروع میشه چون افراد زیادی مثل شما هستن که از سرتاسر جهان در این طرح مهاجرتی شرکت میکنن و در نهایت افرادی انتخاب میشن که بیشترین امتیازات رو کسب کرده باشن.

مهاجرت کاری به کانادا

امتیازبندی افراد بر اساس معیارهایی مثل سابقه کار، سطح تحصیلات، مهارت در زبان و سن انجام میشه و در نهایت یک امتیاز مشخص به شما تعلق میگیره. حداقل امتیاز لازم برای موفقیت در این برنامه امتیاز 67 از 100 خواهد بود. اما دقت داشته باشین که این فقط حداقل امتیازه و معمولا چنین امتیازی منجر به موفقیت نمیشه چون رقابت شدیدی برای انتخاب شدن در برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا وجود داره. در نهایت اگه به عنوان نامزدهایی نهایی اکسپرس اینتری انتخاب بشین یه دعوتنامه برای شما ارسال میشه که یه جورایی حکم اقامت دائم کانادا رو براتون امضا میکنه.

البته دقت کنید که گرفتن دعوتنامه به معنی تموم شدن همه چیز نیست بلکه بعد از دریافت این دعوتنامه شما دو ماه وقت دارید که درخواست خودتون رو برای اقامت دائم کانادا ارائه بدین و در صورتی که مشکل خاصی مثل سوءسابقه کیفری نداشته باشین کارت اقامت دائم کانادا براتون صادر میشه. معمولا فرآیند برنامه اسکیل ورکر کانادا طولانیه و بیشتر از یک سال طول میکشه!